Έχουν εξαλειφθεί τα 2/3 των προστίμων που πληρώνει η Ελλάδα για τις παράνομες χωματερές

Η Ελλάδα απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής χρηματικών κυρώσεων, ύψους 720.000 ευρώ, το χρόνοπου της είχαν επιβληθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για εννέα Χώρους Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Αποβλήτων (ΧΑΔΑ). Γεγονός, που επετεύχθη,έπειτα από συνεργασία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, της αρμόδιας Γραμματείας του, ΓΓ Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων και των τοπικών αρχών.

Συγκεκριμένα, μετά τη λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία, τα απόβλητα των Δήμων Τριφυλίας, Μεσσήνης και Οιχαλίας, οδηγούνται προς επεξεργασία στη νέα μονάδα, με αποτέλεσμα την οριστική παύση της ανεξέλεγκτης απόρριψης αποβλήτων στους Δήμους αυτούς. Συνεπώς,οι 9 περιπτώσεις προστίμων για ΧΑΔΑ, του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, που επιβάρυναν τη Μεσσηνία για τους παραπάνω Δήμους, πλέον δεν υφίστανται, με αποτέλεσμα τη μείωση των ετήσιων προστίμων που επιβαρύνουν τη χώρα κατά 720.000 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα κατέβαλε το ποσό των 80.000 ευρώ, σε ετήσια βάση, για καθεμία από τις 65 περιπτώσεις ΧΑΔΑ που υπήρχαν το α’ εξάμηνο του 2019.

Σήμερα, η χώρα έχει απαλλαγεί από περίπου τα 2/3 αυτών των προστίμων και πλέον οι περιπτώσεις για τις οποίες επιβαρύνεται με πρόστιμο έχουν μειωθεί στις 23. Συνολικά, από το 2019 οι Έλληνες φορολογούμενοι απαλλάχθηκαν από καταβολές σε πρόστιμα στην ΕΕ, ύψους 3.360.000 ευρώ το χρόνο. Στόχος είναι μέχρι τέλος του 2024, να έχουν μηδενιστεί όλα τα πρόστιμα.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, δήλωσε: «Σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές μειώθηκαν, σημαντικά, τα πρόστιμα που δυστυχώς πληρώνει ακόμα η χώρα μας για παράνομες χωματερές. Συνεχίζουμε την προσπάθεια, ώστε μέχρι το 2024, τα όποια πρόστιμα εκκρεμούν να εξαλειφθούν πλήρως».

Ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, κ. Μανώλης Γραφάκος, σημείωσε: «Η σημαντική μείωση των προστίμων που η χώρα μας πλήρωνε στην ΕΕ για τους παράνομους χώρους διάθεσης απορριμμάτων είναι αποτέλεσμα συστηματικής δουλειάς και συγκεκριμένου σχεδιασμού από πλευράς της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Αποβλήτων του ΥΠΕΝ, καθώς και καλής συνεργασίας που έχουμε με τις τοπικές αρχές.Μειώσαμε κατά 2/3 τα πρόστιμα της ντροπής, που παραλάβαμε το 2019, τα πρόστιμα της διαχείρισης του χθες. Πλέον η χώρα γυρίζει σελίδα στη διαχείριση των αποβλήτων και σταδιακά αποκτά σύγχρονες υποδομές για τη διαχείρισή τους, ακολουθώντας παράλληλα και τις αρχές της κυκλικής οικονομίας. Δεσμευτικός στόχος είναι μέχρι τέλος του 2024, τα πρόστιμα αυτά να έχουν εξαλειφθεί».

Διαβάστε Επίσης...

Νίκος Ταχιάος: Εντός του 2025 η δημοπράτηση του Κόμβου Σκαραμαγκά και της νέας εξόδου στη Μεταμόρφωσ...
Ελευσίνα: Παρουσία του ΥΕΘΑ Νίκου Δένδια στην εκδήλωση του ΓΕΑ για την Κοινωνική Προσφορά της Πολεμι...
Οι πληρωμές από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 18 Οκτωβρίου
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχάρη τον Νίκο Ανδρουλάκη για την επανεκλογή του
Διαθέσιμο το νέο ειδικό σήμα Δακτυλίου για την περίοδο 2024 – 2025 μέσω gov.gr και Gov.grWallet
Με 59,92%% νικητής  ο Νίκος Ανδρουλάκης στον δεύτερο γύρο των εκλογών για νέο πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ
Σταμάτης Πουλής: Το Πρότυπο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών στο Νοσοκομείο Παίδων – Αγία Σοφία
Ενισχύσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος του Οκτωβρίου για τη στήριξη ευάλωτων καταναλωτών
Νίκος Χαρδαλιάς: Ένας χρόνος σήμερα από μια μεγάλη, μια ξεχωριστή νίκη!
Σταμάτης Πουλής: Μαζί συνεχίζουμε για την καλυτέρευση της καθημερινότητας όλων των πολιτών  της Δυτι...
Βουλή: Κατατέθηκε το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού του έτους 2025
Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ο αγιασμός για την έναρξη των εργασιών της Βουλής

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password