Στην Αθήνα  ο Πρωθυπουργός της Ινδίας Narendra Modi

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις 11:00 θα υποδεχθεί στο Μέγαρο Μαξίμου τον Πρωθυπουργό της Ινδίας Narendra Modi, ο οποίος θα πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη στη χώρα μας.

Ο Πρωθυπουργός θα έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον κ. Modi. Θα ακολουθήσουν διευρυμένες συνομιλίες των αντιπροσωπειών των δύο χωρών και στη συνέχεια οι δύο ηγέτες θα κάνουν δηλώσεις στον Τύπο.

Στις 13:00 ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα παραθέσει γεύμα εργασίας στον κ. Modi, με τη συμμετοχή Ελλήνων και Ινδών επιχειρηματιών.

Αναλυτικά:

Η σημερινή επίσημη επίσκεψη του πρωθυπουργού της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι στην Ελλάδα, καθώς και οι επαφές του στην Αθήνα με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου και τον Έλληνα ομόλογο του, Κυριάκο Μητσοτάκη αντικατοπτρίζει τη στόχευση του Μεγάρου Μαξίμου αφενός να θέσει σε τροχιά αναβάθμισης και στρατηγικής συνεργασίας τις σχέσεις της Ελλάδος με την Ινδία, ήτοι την 5η μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, καθώς και πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο με πληθυσμό 1,4 δισ. και αφετέρου να αναδείξει τη χώρα μας σε πύλη της Ινδίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως αναφέρουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές.

Η επίσκεψη είναι ιστορική, καθώς είναι η πρώτη επίσκεψη Ινδού πρωθυπουργού στην Ελλάδα τα τελευταία 40 χρόνια, από το 1983, όταν επισκέφθηκε τη χώρα μας η Ίντιρα Γκάντι. Τα ίδια πρόσωπα επισημαίνουν πως η έλευση Μόντι είναι ένα ορόσημο, που σηματοδοτεί τη βούληση και των δύο πλευρών να επανεκκινήσουν, να διευρύνουν τις ελληνο-ινδικές σχέσεις, αλλά και να εδραιώσουν την οικονομική συνεργασία στο ανώτατο επίπεδο.

Στο Μέγαρο Μαξίμου θεωρούν πως η Ελλάδα μπορεί να μετατραπεί σε γεωπολιτική, αλλά και οικονομική πύλη της Ινδίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς, όπως σημειώνουν ήδη μετά το Brexit, το Νέο Δελχί αναζητεί εναλλακτικές οδούς προς την Ευρώπη, με τη θέση της Ελλάδας στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων να αποτελεί ιδανική γέφυρα προς την Ευρώπη, αλλά και την Ανατολική Μεσόγειο.

Ούτως ή άλλως, Ελλάδα και Ινδία -σημειώνουν κυβερνητικές πηγές- συνδέονται με ιστορικούς δεσμούς: είναι δύο ναυτικές δυνάμεις, η συνεργασία των οποίων έχει ενισχυθεί τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα στους τομείς της άμυνας και του πολιτισμού, ενώ φαίνεται πως υπάρχει ακόμα ευρύτατο πεδίο συνεργειών.

Όπως μεταδίδεται από το Μέγαρο Μαξίμου, στόχος της Αθήνας είναι η επανεκκίνηση των επαφών στο ανώτατο επίπεδο, η οποία μπορεί να οδηγήσει στην εντατικοποίηση της οικονομικής συνεργασίας και των επαφών ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων. Αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να μεταφραστεί, όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, σε μεγαλύτερη παρουσία ινδικών ομίλων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στους τομείς των υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια), της υψηλής τεχνολογίας, των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, του τουρισμού, αλλά και να ενισχύσει την παρουσία ελληνικών εταιρειών στην Ινδία, ιδιαίτερα στους τομείς των τροφίμων, των φαρμάκων, της ναυτιλίας.

Ενδεικτικό των μεγάλων περιθωρίων της ελληνο-ινδικής συνεργασίας αποτελεί το γεγονός ότι οι ελληνικές εξαγωγές με δυσκολία αντιστοιχούν σε 1 ευρώ ανά Ινδό, την ώρα που η Ινδία έχει ετήσιο εξερχόμενο τουρισμό 40 εκατομμυρίων ατόμων υψηλού εισοδήματος.

Σε αυτό το πλαίσιο, τις ευκαιρίες τόσο για τις ελληνικές όσο και για τις ινδικές επιχειρήσεις σε επενδύσεις και συνεργασίες αναμένεται να διερευνήσουν φορείς και εκπρόσωποι επιχειρήσεων από τις δύο χώρες σε γεύμα που οργανώνεται. Για το ελληνο-ινδικό γεύμα που θα χαιρετίσουν ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ναρέντρα Μόντι, σηματοδοτώντας και τη βούληση για ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας, άλλωστε, έχουν ταξιδέψει από την Ινδία εκπρόσωποι σημαντικών ομίλων. Σκοπός είναι, όπως σημειώνουν κυβερνητικά στελέχη- να εντοπιστούν επενδυτικές ευκαιρίες, αλλά και να οικοδομηθούν σχέσεις και συνεργασίες.

Στο γεύμα πρόκειται να μετάσχουν εκπρόσωποι φορέων και επιχειρήσεων, που είτε έχουν επενδύσει είτε ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Ελλάδα. Από ελληνικής πλευράς θα βρεθούν στο γεύμα εταιρείες που δραστηροποιούνται ή ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην Ινδία. Μεταξύ άλλων, από την ινδική πλευρά θα παρευρεθεί ο πρόεδρος της GMR (αεροδρόμιο στο Καστέλλι), του δεύτερου μεγαλύτερου φορέα ανάπτυξης αεροδρομίων στον κόσμο, αλλά και ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Ινδών Βιομηχάνων (CII), ενώ από την ελληνική πλευρά, θα συμμετάσχουν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΣΕΒ και η πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών.

Διαβάστε Επίσης...

Νίκος Ταχιάος: Εντός του 2025 η δημοπράτηση του Κόμβου Σκαραμαγκά και της νέας εξόδου στη Μεταμόρφωσ...
Ελευσίνα: Παρουσία του ΥΕΘΑ Νίκου Δένδια στην εκδήλωση του ΓΕΑ για την Κοινωνική Προσφορά της Πολεμι...
Οι πληρωμές από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 18 Οκτωβρίου
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχάρη τον Νίκο Ανδρουλάκη για την επανεκλογή του
Διαθέσιμο το νέο ειδικό σήμα Δακτυλίου για την περίοδο 2024 – 2025 μέσω gov.gr και Gov.grWallet
Με 59,92%% νικητής  ο Νίκος Ανδρουλάκης στον δεύτερο γύρο των εκλογών για νέο πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ
Σταμάτης Πουλής: Το Πρότυπο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών στο Νοσοκομείο Παίδων – Αγία Σοφία
Ενισχύσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος του Οκτωβρίου για τη στήριξη ευάλωτων καταναλωτών
Νίκος Χαρδαλιάς: Ένας χρόνος σήμερα από μια μεγάλη, μια ξεχωριστή νίκη!
Σταμάτης Πουλής: Μαζί συνεχίζουμε για την καλυτέρευση της καθημερινότητας όλων των πολιτών  της Δυτι...
Βουλή: Κατατέθηκε το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού του έτους 2025
Παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ο αγιασμός για την έναρξη των εργασιών της Βουλής

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password