Πρωθυπουργός: Δεσμευτήκαμε για μείωση φόρων το 2019 και μειώσαμε παραπάνω από 50 φόρους

Αυξάνονται 8% τα αναπηρικά επιδόματα – Έχουμε αποδείξει τη φροντίδα μας για τους πιο ευάλωτους
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη και μίλησε στην εκδήλωση με θέμα «Ελληνική Οικονομία: Ανθεκτικότητα – Πρόοδος – Προοπτική» που διοργάνωσε το Υπουργείο Οικονομικών.
«Το 2023 δεν θυμίζει την υπερχρεωμένη χώρα της μνημονιακής επιτήρησης, αυτή που ύστερα από τα capital controls, ύστερα από τις πολλές περικοπές των μισθών και των συντάξεων εμφάνιζε μηδενική ανάπτυξη, αλλά και χαμηλή διεθνή αξιοπιστία, με τραυματισμένη και διχασμένη την κοινωνία της, με τον κύριο πάροχο ηλεκτρισμού στα πρόθυρα χρεοκοπίας έχοντας ετήσιες ζημιές εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Το καλοκαίρι του 2019, λοιπόν, κάναμε μια νέα αρχή. Τέσσερα χρόνια μετά έχουμε καλύψει απώλειες στο μέσο εισόδημα, έχουμε εκτινάξει την παραγωγικότητά μας, τις επενδύσεις μας, τις εξαγωγές μας. Το εθνικό προϊόν επανέρχεται φέτος στα επίπεδα του 2010 ενώ το κλείσιμο του 2022 μας βρίσκει με την δεύτερη υψηλότερη ανάπτυξη στην Ευρωζώνη. Είναι κάτι που, σε συνδυασμό με τις ισχυρές επιδόσεις του τουρισμού, αισιοδοξούμε ότι θα διατηρήσει το θετικό πρόσημο και εν μέσω των ανησυχιών για μια διεθνή οικονομική κάμψη.
Όμως, κυρίες και κύριοι, ο δείκτης της ανάπτυξης δεν είναι αυτοσκοπός. Είναι και πρέπει πάντα να είναι μια παράμετρος της συλλογικής ευημερίας αλλά και της ατομικής προκοπής», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.
Δεσμευτήκαμε για μείωση φόρων το 2019 και μειώσαμε παραπάνω από 50 φόρους
«Είχαμε δεσμευθεί το 2019 ότι θα μειώσουμε τους φόρους και μειώσαμε τους φόρους. Μειώσαμε παραπάνω από 50 φόρους, αποκλιμακώνοντας ταυτόχρονα και τις εισφορές εργαζόμενων και εργοδοτών.
Οι φορολογούμενοι πληρώνουν πια χαμηλότερο ΕΝΦΙΑ, χαμηλότερο φόρο εισοδήματος, καταργήθηκε για όλους η εισφορά αλληλεγγύης, πρακτικά έχουν γίνει δωρεάν οι γονικές παροχές, ο εταιρικός φόρος έπεσε στο 22%, ο φόρος στα μερίσματα στο 5%. Αλλά χρησιμοποιήσαμε και τη φορολογία ως κίνητρο, ως επενδυτικό κίνητρο για επενδύσεις στην καινοτομία», υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αυξάνονται 8% τα αναπηρικά επιδόματα – Έχουμε αποδείξει τη φροντίδα μας για τους πιο ευάλωτους
«Η ανάπτυξη πρέπει να διευρύνει συνολικά το δημόσιο πλούτο και μέρισμα από αυτόν να μετατρέπεται σε περισσότερη απασχόληση, σε καλύτερες αμοιβές. Επιμένω πολύ σε αυτό και σε μεγαλύτερη φροντίδα για τους πιο ευάλωτους. Είναι δηλαδή ένας δίκαιος συνδυασμός συνολικής προόδου και προσωπικής ευημερίας.
Έχουμε αποδείξει έμπρακτα τη φροντίδα μας για τους πιο ευάλωτους. Είναι κάτι το οποίο το εννοώ. Και ξέροντας λοιπόν ότι ενώ οι αναπηρικές συντάξεις αυξήθηκαν, αντισταθμίζοντας ένα μέρος του πληθωρισμού, η αλήθεια είναι ότι δεν τις ακολούθησαν τα σχετικά επιδόματα του ΟΠΕΚΑ. Γι’ αυτό και επέλεξα ως τελευταία, συμβολική αλλά και ουσιαστική κίνηση της παρούσας κοινοβουλευτικής θητείας, την άμεση αύξησή τους κατά 8%. Ενισχύοντας έτσι σχεδόν 200.000 συμπολίτες μας με το μέρισμα που μας επιτρέπει η καλή πορεία της οικονομίας», τόνισε ο Πρωθυπουργός.
Οι πολίτες θα κρίνουν και θα ζυγίσουν – θα δώσουν δεύτερη ισχυρή εντολή στην προκοπή στις 21 Μαΐου
«Οι συμπολίτες μας έχουν βιώσει τη μετάβαση από το λαϊκισμό στο ρεαλισμό και από την καθήλωση στην πρόοδο. Θα συγκρίνουν και θα κρίνουν, θα ζυγίσουν και θα αποφασίσουν», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης, επισημαίνοντας πως «με ορόσημο την Κυριακή 21η Μαΐου, ενωμένοι οι Ελληνίδες και οι Έλληνες θα δώσουν δεύτερη ισχυρή εντολή στην προκοπή, ώστε η αυτοδύναμη Ελλάδα να προχωρήσει όπως της αξίζει σταθερά, τολμηρά και μόνο μπροστά».
Ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη