Το ΒΕΠ στο πλευρό της ναυπηγοεπισκευής με όλες τις δυνάμεις του


 Ο Ανδριανός  Μιχάλαρος καλεί την Κυβέρνηση να αναλάβει πρωτοβουλία διαλόγου Cosco και ΣΕΝΑΒΙ επισημαίνοντας ότι «ο Πειραιάς δεν είναι τριτοκοσμική αποικία».

Το βαθύτατο προβληματισμό για την τακτική της Coscoέναντι των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευή αλλά και την αμέριστη στήριξή του προς το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ) εκφράζει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιώς. Η διοίκηση του ΒΕΠ μάλιστα, καλεί την Κυβέρνηση να παρέμβει ώστε να τηρηθούν η νομιμότητα και τα συμφωνημένα με τους Κινέζους επενδυτές για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Συνθήκες ευθείας σύγκρουσης μεταξύ Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (Σ.Ε.Π.), Cosco και Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) με τους Έλληνες επιχειρηματίες της Ναυπηγοεπισκευής διαπιστώνει η διοίκηση του ΒΕΠ και καλεί την Κυβέρνηση να αναλάβει πρωτοβουλία εξεύρεσης μόνιμης, σταθεράς και δικαίας λύσεως, με την οποία δεν θα υπάρχουν υποψίες για τη δημιουργία ολιγοπωλίου, λουκέτων, νέων χαμένων θέσεων εργασίας και δραματικής μεταβολής των εργασιακών σχέσεων. Το ΒΕΠ καλεί την Κυβέρνηση και ειδικά την ηγεσία των Υπουργείων Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, αλλά και κάθε άλλη αρμόδια ρυθμιστική Αρχή να προβούν στις δέουσες και νόμιμες ενέργειες εγκαίρως, πριν αρχίσουν κινητοποιήσεις και αντιδράσεις που θα εντείνουν περισσότερο την αβεβαιότητα και την ρευστότητα στην αγορά.

Σε δήλωσή του, ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιώς κ. ΑνδριανόςΜιχάλαρος επισημαίνει:

«Ο βιοτεχνικός κόσμος και οι επαγγελματίες του Μετάλλου που κρατούν ζωντανό τον Πειραιά, τη ΝΕΖ, μηχανουργεία, χυτήρια, επιχειρήσεις προμήθειας πλοίων μοιάζουν με ‘καζάνι που βράζει’ με όσα συμβαίνουν από το 2018.

Δεν είναι δυνατόν να επικρατούν αντιλήψεις αποικιοκρατίας και διαμόρφωσης ολιγοπωλίων για το υπερκέρδος κάποιων που θεωρούν ότι μια επένδυση με ευνοϊκούς πολιτικούς όρους σημαίνει εκμετάλλευση των εργαζομένων, δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού και αφανισμού των επιχειρήσεων – βιοτεχνιών που δραστηριοποιούνται σε επαγγέλματα που υποστηρίζουν την Εμπορική Ναυτιλία.

Δεν βρισκόμαστε στο 1854 όταν έγινε ο ναυτικός αποκλεισμός του Πειραιά για να εξυπηρετηθούν ξένα συμφέροντα. Βρισκόμαστε στο 2020, σε συνθήκες ελεύθερης οικονομίαςεξαιτίας των οποίων τα δύο βασικά ναυπηγεία της χώρας κόντεψαν να βάλουν λουκέτο σε συνδυασμό με κακούς χειρισμούς από το ντόπιο πολιτικό σύστημα, στον πυρήνα της Ευρωζώνης ύστερα από δέκα χρόνια αυστηρής μιζέριας που επιβλήθηκε με ευθύνη ξένων κέντρων λήψης αποφάσεων. Παρ’ όλα αυτά, οι βιοτεχνίες, οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες έμειναν όρθιοι στα πόδια τους και ζωντανοί. Δεν θα δεχθούμε οποιαδήποτε άλλη υποχώρηση.

Η λειτουργία των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στη ζώνη από την Ελευσίνα μέχρι το Πέραμα και τον Πειραιά είναι η δική μας «κόκκινη γραμμή» και δεν θα κάνουμε πίσω. Πέρα από την ψυχρότητα των χρηματοοικονομικών σχεδιασμών που κάνουν ορισμένοι ‘τεχνοκράτες’, υπάρχουν οι επαγγελματίες, οι εργαζόμενοι και οι τοπικές κοινωνίες, άμεσα συνδεδεμένες με τις επιχειρήσεις που θίγονται απ’ όσα δρομολογούν οι ΣΕΠ, Cosco και ΟΛΠ.

Επί δύο εβδομάδες παρακολουθούμε με βαθύτατο προβληματισμό όσα συμβαίνουν. Το ΒΕΠ έχει γίνει αποδέκτης έντονων αντιδράσεων από τις περίπου χίλιες ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις – μέλη του. Δηλώνει απερίφραστα και κατηγορηματικά προς κάθε κατεύθυνση ότι στηρίζει τις επιχειρήσεις του ΣΕΝΑΒΙ και κάθε επιχείρηση που πλήττεται από τις απαιτήσεις προνομιακής μεταχείρισης και δημιουργίας κλειστού ολιγοπωλίου στο λιμάνι του Πειραιά. Τώρα που φαίνεται πως υπάρχει βούληση για την ανασυγκρότηση της Ναυπηγικής Βιομηχανίας με επενδύσεις στα «Ναυπηγεία Ελευσίνος» και στα «ΕΝΑΕ» του Σκαραμαγκά, οι επιχειρήσεις στο Πέραμα, στη Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού και στον ευρύτερο Πειραιά δεν πρέπει να μείνουν στα μετόπισθεν.

Καλούμε την Κυβέρνηση, ειδικά τις ηγεσίες των Υπουργείων Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, καθώς και τις αρμόδιες Ρυθμιστικές Αρχές να λάβουν άμεσα πρωτοβουλίες που θα οδηγήσουν σε βιώσιμη και ρεαλιστική λύση όσον αφορά στις δραστηριότητες εντός του λιμένα Πειραιά. Οι ελληνικές επιχειρήσεις ζητούν την υποστήριξή τους και είναι στο πλευρό τους διότι ο,τιδήποτεδιαφορετικό δεν θα προκαλέσει κοινωνικές αντιδράσεις αλλά και πολιτικό κόστος. Ας το λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν τους, διότι ο Πειραιάς δεν είναι τριτοκοσμική αποικία κανενός».

Διαβάστε Επίσης...

ΒΕΠ: Έξυπνη Μεταποίηση και δράσεις χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα ...
ΕΛΠΕ: Αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας σε HELLENiQ ENERGY
Στην 86η ΔΕΘ το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά
Αλλαγή του τρόπου διαμόρφωσης τιμής του φυσικού αερίου ζητά η ΔΕΠΑ
Η WIMA συμμετέχει στη Διεθνή Έκθεση SMM HAMBURG 2022
ΔΕΗ- Ανθεκτικότητα παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες της ενεργειακής κρίσης
Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά συμμετέχει στη Διεθνή Έκθεση SMM HAMBURG 2022
Πρωθυπουργός: Εξασφαλίσαμε όλες τις θέσεις εργασίας και επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ στα Ναυπηγεία Ελευ...
Πολύ καλό νέο η επανεκκίνηση των Ναυπηγείων Ελευσίνας
Εγκρίθηκε από την ΕΕ 1,6 Δις € για το Πρόγραμμα της Περιφέρειας Αττικής για την Περίοδο 2021-2027
Μαρίγια Γκαμπριέλ: Νέο ευρωπαϊκό θεματολόγιο καινοτομίας για την επιτάχυνση της ανάπτυξης
Προτεραιότητα ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων σύμφωνα με έρευνα της EY

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password